Vidinis SEO
Kas yra vidinis SEO?
Tai SEO procesas, kurio metu optimizuojami svetainės viduje esantys elementai. Vidinis SEO yra skirtas pagerinti vartotojo patirtį bei pozicijas organinėje paieškoje. Tai vienas iš svarbiausių SEO procesų.
Vidinis SEO optimizuoja puslapio turinį, meta turinį, vidines nuorodas, nuotraukas ir kitus elementus. Tai padeda paieškos sistemoms tinkamai interpretuoti kiekvieną svetainės puslapį, o vartotojai greitai ir aiškiai supranta ar šis puslapis atitinka jų norimą paieškos užklausą.
Paieškos sistemos nuskaito turinį, raktinius žodžius ir kitus svetainėje esančius elementus, kad galėtų suprasti ar puslapis atitinka vartotojo užklausą ir įvertina galimą vartotojo patirtį svetainėje. Pagal vidinio SEO elementus paieškos sistemos atitinkamai reitinguoja kiekvieną puslapį organinėje paieškoje.
Iš ko susideda vidinis SEO?
Turinio optimizacija
Vienas iš svarbiausių vidinio SEO darbų – sukurti unikalų, aukštos kokybės turinį, kuris turėtų atitikti paieškos tikslus bei būti naudingas vartotojams. Jeigu turinys bus nekokybiškas, kopijuotas, ar skirtas tik paieškos sistemoms, bet ne vartotojams – aukštų pozicijų tikėtis neverta.
Kuriant turinį savo internetinės svetainės puslapiams, svarbiausias dalykas tampa nauda vartotojui. Nors daug kas gali pasakyti, jog raktažodžių analizė ir jų panaudojimas tekste yra svarbiausias faktorius, tačiau toks požiūris šiai dienai yra gerokai pasenęs. Vidinis SEO laikui bėgant yra vis labiau orientuotas į gerą vartotojo patirtį.
Paieškos sistemoms suprasti turinį padeda potemės, kontekstas, žodžių sinonimai bei kiti faktoriai. Aprašymus turėtų kurti su konkrečia preke ar paslauga gerai susipažinę rašytojai, kurie supranta konkrečią pramonės sritį, yra išbandę konkrečią prekę ar paslaugą bei turintys pakankamai kompetencijos konkrečioje srityje.
Nors raktinių žodžių analizė bei jų pavartojimas tekste nėra svarbiausias dalykas šios dienos vidinio SEO optimizavime, tačiau jis vis dar aktualus ir rekomenduotinas. Raktažodžių tyrimas padeda identifikuoti ne tik pagrindinius užklausų variantus bet ir mažiau užklausų turinčius raktinius žodžius bei ilgesnes frazes, kurie irgi turi svarbos turinio optimizavime.
Dar vienas svarbus faktorius kuriant turinį – unikalumas. Bendras turinio skaičius auga kiekvieną dieną, tad didėja ir rizika, kad jūsų turinys, ar dalis jo, bus kopijuota. Jeigu naudosite kopijuotą turinį, ne tik nepasieksite aukštų pozicijų, bet ir rizikuosite sulaukti nuobaudų, kurios nustums jūsų puslapius žemyn paieškos sistemų rezultatų puslapiuose.
Naudokie H1 – H6 žymas
Naudoti antraščių žymas yra svarbu ne tik dėl paieškos sistemų, bet ir dėl geresnes vartotojų patirties. Šios žymos paieškos sistemoms padeda geriau suprasti konkretaus puslapio turinį, o vartotojams tai galimybė “nuskenuoti” turinį bei greitai ir lengvai surasti norimą bei jiems svarbiausią turinio vietą.
H1 žymą patartina naudoti tik vieną kartą puslapio pavadinime. Tuo tarpu tekste naudokite H2 – H4 žymas antraštėms ir potemėms. Tokios praktikos yra geriausios optimizuojant turinį paieškos sistemoms bei vartotojams.
Meta title
Meta title skirtas puslapio pavadinimui žymėti. Jis nurodo koks yra puslapio pavadinimas ir yra atvaizduojamas paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. Pavadinimo žyma turi didelės įtakos nusprendžiant ar vartotojas organinėje paieškoje paspaus būtent ant jūsų puslapio.
Rekomenduojama rašant puslapio pavadinimo žymą panaudoti apie 50 – 60 simbolių bei pagrindinį raktažodį. Būtinai atkreipkite dėmesį ar jis atitinka jūsų puslapio turinį, ar nėra klaidinantis. Be to, tai yra vienas iš reitingavimo faktorių ir gali turėti įtakos ne tik vartotojų paspaudimo rodikliui, bet ir paieškos varikliams.
Meta description
Meta aprašymas, kaip ir meta title, yra svarbus vidinio SEO elementas ir atsivaizduoja paieškos sistemų rezultatų puslapiuose bei yra naudojamas apibūdinti konkretaus jūsų svetainės puslapio turinį. Jis nėra tiesioginis reitingavimo veiksnys, tačiau gali padidinti paspaudimo rodiklio procentinę dalį. Jo apimtis turėtų būti apie 150 – 160 simbolių.
Į meta aprašymą patartina įtraukti pagrindinį konkretaus puslapio raktažodį ar jo sinonimą. Taip pat, rekomenduotina pavartoti skatinančias paspausti frazes (call to action) bei šį aprašymą išlaikyti unikalų ir skirta būtent konkrečiam svetainės puslapiui.
Optimizuokite URL’s
Optimizuojant URL’s naudokite žodžius, kurie tiesiogiai susiję su konkretaus puslapio turiniu, kad vartotojai galėtų suprasti apie ką jis yra. Venkite nesusijusių skaitmenų, žodžių ar kitų simbolių. Patartina pavartoti konkretaus puslapio raktažodį, kad paieškos sistemos jūsų puslapį susietų su vartotojų ieškomomis užklausomis.
Nuotraukų optimizacija
Paieškos sistemos negali pamatyti nuotraukų jūsų svetainėje, tad tai joms padaryti padeda alternatyvus tekstas (alt text), kuris apibūdina vaizdus tinklalapyje. Pridėkite kiekvienai nuotraukai alternatyvų tekstą, kuriame trumpai bei aiškiai aprašykite kas yra pavaizduota nuotraukoje. Be kita ko, tai padidins jūsų galimybes susireitinguoti „Google“ vaizduose.
Taip pat, nereikėtų pamiršti ir apie nuotraukų failų pavadinimus. Jų pagalba paieškos sistemos sužino apie puslapio turinį. Aprašykite informatyviai kiekvieną nuotraukos failo pavadinimą ir padidinkite savo galimybes užimti aukštesnes pozicijas.
Vidinės nuorodos
Vidinės nuorodos puslapiuose yra svarbi vidinio SEO dalis, kuri padeda suprasti svetainės struktūrą, hierarchiją, leidžia paieškos sistemoms atrasti naujus puslapius, parodo, kad puslapis su vidinėmis nuorodomis yra svarbūs ir padeda ilgiau išlaikyti vartotojus svetainėje.
Optimizuokite svetainės greitį
Svetainės greitas puslapių užkrovimas yra svarbus ne tik paieškos sistemoms, bet ir vartotojams. Kuo ilgiau laiko prireiks vartotojams patekti į svetainę – tuo didesnis jų kiekis nesulaukęs paliks svetainę. Jūs ne tik prarasite reikšmingą dalį klientų, bet ir suteiksite nemalonią vartotojų patirtį.
Puslapio greitis yra vienas iš daugelio reitingavimo faktorių. Pagrindiniai veiksniai, kurie lemia šio faktoriaus sėkmę yra: laikas, per kurį įkeliama pagrindinė turinio dalis; laikas, per kurį puslapis sureaguoja į pirmąją vartotojo sąveiką; bei kiek jūsų puslapis pasislenka žemyn, kuomet įkeliamas visas turinys.